Бізнес-план

Нижче в узагальненому вигляді наведено основні пункти, які ми рекомендуємо використовувати при складанні бізнес-плану. Бізнес-план може бути складений українською, російською або англійською мовою.

  1. Коротке резюме проекту
    1. Опис концепції Вашого бізнесу та цільового ринку для нових видів продукції або послуг;
    2. Інформація про продукцію;
    3. Сума і мета заявки на отримання інвестиції, включаючи деталізовану інформацію про передбачуваному використанні інвестиційних коштів;
    4. Поточний етап бізнесу (розвиток або розширення існуючого бізнесу);
    5. Команда керівництва;
    6. Основні очікувані фінансові результати та інші вигоди.
  2. Історія Вашої компанії
    1. Рік заснування Вашої компанії і її досягнення на сьогоднішній день;
    2. Коротка інформація про її засновників (будь ласка, зробіть акцент на їх відповідному досвіді роботи і виконуваних функціях в компанії);
    3. Структура власності та юридичний статус (будь ласка, вкажіть імена всіх власників, включаючи всіх фізичних та юридичних осіб, чия частка власності в компанії перевищує 5%);
    4. Основні інвестиції / кредити, отримані в минулому;
    5. Розроблені або реалізовані компанією товари та послуги і наскільки вони були успішними.
  3. Продукція / Послуги
    1. Детальний опис нині випущеної чи планованої продукції або пропонованих послуг;
    2. Цінова структура;
    3. Конкурентні переваги: ​​чому вашої продукції / послуг буде віддано перевагу в порівнянні з іншими;
    4. Ринок / маркетинг;
    5. Опис Вашого цільового ринку: нинішній обсяг і потенціал зростання; минулі, поточні та прогнозовані тенденції розвитку ринку; будь особливі характеристики, якщо такі є (наприклад, сезонність, циклічність);
    6. Опис безпосереднього замовника і кінцевого користувача (перерахуйте основних замовників, якщо такі є). Вкажіть, чи йде продукція на експорт або продається на внутрішньому ринку. Якщо продукція продається на внутрішньому ринку, то вкажіть, чи продається вона в окремих регіонах або по всій країні;
    7. Інформація про те, як Ваша продукція / послуги задовольняють потреби замовників;
    8. Конкуренти:
      1. Характеристика Ваших основних конкурентів (місцевих та іноземних), включаючи інформацію про те, чим їх діяльність схожа на Вашу і в чому відмінності;
      2. Інформація про Вашу конкурентоспроможності, тобто яку частку ринку Ви маєте на даний час;
      3. Короткий аналіз потенційних нових конкурентів.
    9. Маркетинг:
      1. Цінова політика і стратегія;
      2. Методи реалізації та дистрибуції продукції, включаючи оплату праці торгового персоналу;
      3. Реклама, просування продукції і зв’язки з громадськістю;
      4. Географічне покриття.
  4. Виробництво
    1. Загальна характеристика виробничого процесу, включаючи інформацію про існуючих основних засобах, а також про передбачуване новому обладнанні;
    2. Список використовуваної сировини і його постачальників (з розбивкою за джерелами поставок – внутрішні і закордонні);
    3. Ситуація з робочою силою.
  5. Керівництво
    1. Кваліфікація і досвід роботи ключових членів команди керівництва, включаючи освіту, відповідний практичний досвід, стаж роботи в даній галузі і в компанії, важливі нагороди (прикладіть, якщо це можливо, відповідні посадові інструкції, дані про заробітну плату, володінні акціями і детальні автобіографії всіх керівників вищої ланки);
    2. Опис організаційної структури (прикладіть схему організаційної структури, якщо це необхідно);
    3. Опис планованої структури керівництва, включаючи детальні посадові інструкції і мінімальні вимоги до кваліфікації для кожної незаповненою вакансії.
  6. Фінансові прогнози
    1. Фінансова звітність компанії (балансові звіти, звіти про прибутки і збитки та звіти про джерела надходження грошових коштів, якщо вони є в наявності) за останні три роки;
    2. Поточна фінансова звітність;
    3. Прогноз прибутків і збитків, руху грошових коштів і балансу з урахуванням передбачуваної інвестиції;
    4. Перелік основних припущень, які були використані в розрахунках.
  7. Додаткова інформація / Додатки
    1. Ринкові дослідження;
    2. Фотографії Вашої продукції;
    3. Протоколи про наміри від потенційних замовників;
    4. Рекомендаційний лист (що стосується продукції або послуг Вашої компанії );
    5. Контракти або інші юридичні документи, що стосуються Вашого бізнесу;
    6. Особливі нагороди (стосуються безпосередньо Вашого бізнесу або Ваших досягнень у сфері бізнесу).